تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم اعلام اسامی شهدای حمله اشرار به خودروی صندوق رأی در سیستان‌وبلوچستان (۹ تیر ۱۴۰۳) شرایط دومرحله‌ای‌شدن انتخابات چیست؟ انتخابات «به احتمال بسیار زیاد» به دور دوم کشیده می‌شود | گمانه‌زنی درباره دو نامزد مرحله دوم نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد + تعداد آرای هر کاندیدا + فیلم
سرخط خبرها

سی‌ان‌ان آمریکا را رسوا کرد | کشتار رفح با بمب‌های آمریکایی صورت گرفت

  • کد خبر: ۲۳۰۹۶۴
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
سی‌ان‌ان آمریکا را رسوا کرد | کشتار رفح با بمب‌های آمریکایی صورت گرفت
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» پس از بررسی تصاویر و ویدیو‌های منتشر شده از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گزارش داد، مهمات ساخت آمریکا در جنایت شامگاه یک‌شنبه اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تصاویر به دست آمده توسط شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح پس از حمله مرگبار یک‌شنبه شب رژیم صهیونیستی در حال سوختن در آتش است و تعداد زیادی از زنان و مردان در حال تلاش برای نجات از شعله‌های آتش و بیرون کشیدن اجساد هستند. سی‌ان‌ان پس از بررسی این تصاویر گزارش داد که مهمات آمریکایی در این حمله استفاده شده است.

این در حالی است که علی‌رغم واکنش گسترده بین‌المللی به این حمله وحشیانه، بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، تانک‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه برای اولین بار در جنگ هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه در حال پیشروی بیشتر به سمت رفح بودند که این نشان‌دهنده مرحله جدیدی است که اسرائیل با حمله جنجالی و مخرب خود به آن ادامه می‌دهد.

سی‌ان‌ان همچنین ویدیو‌هایی را نشان می‌دهد که پس از حمله به اردوگاه آوارگان داخلی، موسوم به «اردوگاه صلح کویت ۱»، خیمه‌ها در حال سوختن در شعله‌های آتش هستند. بیش از ۴۵ فلسطینی در جریان این جنایت به شهادت رسیدند.

در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات، از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، دم یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت ایالات متحده قابل مشاهده است.

ریس کاب اسمیت، کارشناس تسلیحات انفجاری روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت GBU-۳۹ که توسط بوئینگ تولید می‌شود، یک مهمات با دقت بالا و طراحی شده برای حمله به اهداف نقطه‌ای مهم استراتژیک است و منجر به خسارات جانبی کم می‌شود. کاب اسمیت که همچنین افسر سابق توپخانه ارتش بریتانیاست، افزود: با این حال، استفاده از هر مهمات، حتی با این اندازه، همیشه خطراتی را در یک منطقه پرجمعیت غیرنظامی به همراه خواهد داشت.

همچنین تروور بال، یکی از اعضای ارشد سابق تیم خنثی‌سازی مهمات انفجاری ارتش ایالات متحده، در این تصاویر قطعه‌ای را از یک GBU-۳۹ شناسایی کرد. وی به سی‌ان‌ان گفت: بخش کلاهک [مهمات]متمایز است و بخش هدایت و بال در مقایسه با سایر مهمات بسیار منحصر به فرد است. بخش‌های هدایت و بال مهمات اغلب بقایایی هستند که حتی پس از انفجار باقی می‌مانند. من بخش فعال‌سازی دم را دیدم و فورا فهمیدم که یکی از انواع SDB/GBU-۳۹ است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده سیاست خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نداده و به‌طور تلویحی نشان داده است که حمله مرگبار رفح هنوز از خط قرمزی که موجب تغییر در حمایت آمریکا می‌شود، عبور نکرده است! هرچند او اوایل ماه مه در گفت‌وگویی با سی‌ان‌ان مدعی شده بود که اجازه استفاده از برخی تسلیحات آمریکایی خاص در حمله به رفح را نخواهد داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->